Bu haftanın konusu Ex’ ten Next olur mu olacak. Yani eski sevgili ile tekrar denenir mi? Sorusunun cevabına bakacağız. Biliyorsunuz herkes bu konuda bir yorum yapıyor. “Bittiyse bitmiştir gittiği gün bitmiştir” vs herkes bir yorum yapsa da işin içine duygular girdiğinde bu durumu yaşayan kişi için işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Çünkü kişi devam etmek isterken doğru bir ilişki olur muydu diye kafasından geçiriyor. Ben de sizler için buradan örneklerle açıklayacağım.
Öncelikle eski sevgili ile devam etmesi için çok temel dört adet kural var. Bir kere işin içinde aldatma temelli bir ayrılık olmaması gerekir. Aldatan pişman olduysa diye düşünenler varsa benim görüşüm tekrar şans verilmemesi gerektiğidir. Fakat devam etmek isteyenler ise bedel ödetmeden asla eski haline dönmemelidir. Bu konuyu detaylıca sonraki yazılarımda açıklayacağım. Gelelim ikinci kurala. Yalan söyleyen ve yalanından dolayı bitmiş bir kişi ile devam edilmemelidir. Çünkü yalan bile isteye söylenmiştir ve hayatınız boyunca sürekli yalana maruz kalacaksınızdır. Bu kişileri değiştirmek neredeyse imkânsızdır ve siz de zamanınızı tüketecek işe girmeyin derim. Tabi ki iyi niyetli, beyaz yalanları bunların içine dâhil etmiyorum. Onlar farklı bir durum için söylenir ve kimseyi kandırma niyeti yoktur. Gelelim üçüncü maddeye. Şiddet gösteren biri ile ayrıldıysanız barıştığınızda bu yüzden tekrar sorun yaşayabilirsiniz demektir. Bu yüzden şiddeti tek cümle ile anlatmak gerekirse uzak durun o kişiden. Zararlı çıkmanız kaçınılmazdır. Sonuncu maddemiz ise borç alıp ödememektir. Bu ikisini yapan bir kişi yani borç alıp ödemeyen ya da şiddet gösteren kişiler genellikle etik değerlere sahip olmadıkları ve kendilerini kontrol edemedikleri için sizinle barışmak sadece tekrar bu cüreti bulmalarına sebep olur. Bu yüzden bu davranışları yapan herkesten uzak durmanızı tavsiye ediyorum.
Peki hiç mi next olacak durum yok hocam diyenler varsa onlar için de açıklama yapayım. Tabi ki çorap değiştirir gibi hemen ya da bir zaman sonra başka biri ile ilişkiye başla düşüncesi de sağlıksızdır. Bazı durumlar vardır ki düzeltilebilir. Dönüştürülebilir.
Aslında iki kişi de ilişki içinde fark etmediği hatalarını ilişki bittikten sonra fark ettiyse bu durum düzeltilebilir. Ayrılık yaşanmıştır, özlem ile birlikte kişiler kendi hatalarını da fark etmiştir. Yüzde yüz değiştiremese de o hatalarını törpülemeye başlamışlardır. İşte bu noktadan sonra kesinlikle eski sevgili ile devam edilir. Hatta bu ilişki daha sağlıklı bir ilişki haline gelir. Çünkü iki taraf da hatalarını görmüş, değiştirmeye başlamış ve karşı tarafın neyden hoşlanıp neyden hoşlanmadığını, kırmızı çizgilerini görmüştür. Bu sayede de ilişkideki emek çaba dengesi doğru hale gelmiştir.
Bu yüzden sadece arkadaş ortamında “Ya bu iş artık olmaz, sen yoluna bak” tavsiyelerini hemen alıp kabul etmek yerine geri dönülemez bir ayrılık mı yaşandı, yoksa davranış hataları yüzünden mi ayrılık oldu buna bakmak gerekir. Geri dönüşü olmayan ayrılıklar yaşandı ise, yasınızı tutup kendinize bu ilişkinin duygularından arınma fırsatı verdikten sonra sağlıklı bir ilişki için yeni birilerini tanımaya başlayabilirsiniz. Eğer ki geri dönüşü mümkün bir ayrılık yaşandı ise de eğer hata sizdeyse bunları değiştirmeli, karşı tarafın hataları varsa da size fark ettiğini ve telafi etmek istediğini belirttikten sonra samimi olup olmadığına bakarak, eğer samimi ise devam edebilirsiniz. Çünkü verilen emekler belki next kısmında hayat bulabilir.
Haftaya görüşmek üzere hoşçakalın.
İVME HABER | ÖZEL HABER
İmtiyaz Sahibi: Çağrı Çantal
© İvme Haber 2026 Tüm Hakları Saklıdır.
